GH+O_MANIFEST

De 10 beloftes aan onze klanten en aan onszelf

Op een maandagavond in Leiden

Merkbouwers en merkversterkers. Dat zijn we. En we vinden: het begint met een verhaal. Over wie je bent en wilt zijn. Over wat je drijft en wat je belooft. Het is te wijten aan een van onze kwaliteiten – ijver – dat ons eigen merkverhaal nog niet echt scherp op papier staat. De klant gaat voor. Zo simpel is het. Maar als je wilt, vind je heus wel tijd om het te doen. Magic is something you make tenslotte. Op z’n GH+O’s. Op een maandagavond in een Leids eetcafé, na vier bier en een vette hamburger. Papieren en stiften op tafel. En roept u maar. Wie zijn wij? En wat vooral niet? Waar zijn we steengoed in en waarvoor moet je niet bij ons zijn? Binnen twintig minuten geen witruimte meer over. “Ja, daar in dat hoekje, daar kan nog wel ‘geil’.”

Oké, tijd om te stoppen. En om de chaos te destilleren tot een samenhangend verhaal. De 10 beloftes van GH+O. Aan onze klanten en aan onszelf.

‘don't forget to play’

De 10 beloftes van GH+O

1.

We betoveren

Communicatie is emotie. We geloven dat alles beklijft zolang je mensen maar raakt. Ze kippenvel bezorgt. We slepen onze kijkers mee naar het puntje van hun stoel. Creëren een wereld om in te geloven en je in te verliezen. En dat doen we het liefst samen. Een film wordt namelijk een kaskraker als de scriptschrijver, de acteur, de regisseur, musicus en de cameraman het beste in elkaar naar boven halen. Dan ontstaat er iets, wat wij magie noemen.

2.

We zijn effectief-creatief

Creativiteit is geen doel op zich. Mooipraterij doet ons niks. Het resultaat telt. Daarom luisteren we naar de klant, maar nog beter: naar klanten van de klant. Dompelen ons onder in hun belevingswereld en komen boven met communicatie die raakt en effect heeft. En die houdbaar is voor de lange termijn.

3.

We zijn flexibel

Tuurlijk, een plan is onmisbaar en een planning heel fijn, maar in het echte leven moet soms gisteren iets af. We verleggen een parcours als het moet, zonder onszelf tekort te doen. Aanpakken en doorpakken. Roeien doe je met de riemen die je hebt. Weinig tijd of budget? Wij zijn onderdeel van de oplossing. Niet van het probleem.

4.

We zijn eerlijk

Bij GH+O kun je rekenen op een eerlijk advies en niet het advies waarvan we denken dat je het wilt horen. We werken voor reële prijzen en schrijven nooit in kleine lettertjes.
We zijn eerlijk tegen klanten en tegen elkaar. We lullen niet achter elkaars rug om en je vindt niks achter onze ellebogen. Wel mogen we gerust wat van elkaars werk vinden. Niet om het af te zeiken, maar om het nog beter te laten worden.

5.

We weten het (soms) beter

We durven grenzen op te zoeken en zijn in staat ze te verleggen. Soms hebben we een grote mond, maar weten ook wanneer we die moeten houden. We schuren langs randen, kleuren buiten de lijnen en bekijken een vraagstuk van de andere kant. Zo komen we tot nieuwe ideeën, scherpere teksten en mooiere ontwerpen. GH+O komt met oplossingen waaraan je zelf nog niet had gedacht. Een spannend voorstel, een spraakmakend concept, een jaloersmakende campagne.

6.

We doen het samen

GH+O zit vol energie. Die geven we voor 200% en die verwachten we ook een béétje terug. Vooropstaat dat we er niet zijn om je budget op te maken. Geen zij versus wij. Hier gaan we een uitdaging samen aan. Denk een tweebaansweg. Een mooie plek waar goede ideeën, een positieve toon en kritische blik elkaar kunnen kruisen.

7.

We zijn aan elkaar gelijk

Wie graag op een apenrots klimt, kan beter naar Artis gaan. Hiërarchie komt niet in ons woordenboek voor. Bij GH+O is iedereen even belangrijk en weten we maar al te goed dat we elkaar nodig hebben om te kunnen doen wat we moeten doen. We zijn elkaars gelijke, maar zeker niet gelijk. Dat is ook zo typisch GH+O: 27 heel verschillende individuen die dankzij hun verschillen een compleet team vormen.

8.

We blijven lachen (wat er ook gebeurt)

We nemen ons vak bloedserieus, maar bij GH+O willen we het ook gewoon leuk hebben. Met elkaar en met klanten. Lol en relativeringsvermogen zijn voor ons belangrijke brandstoffen. Om meer te maken van ‘just another day at the office’. Om tegenslagen te verwerken. Om onszelf met beide benen op de grond te houden. Als hoogmoed voor de val komt, geloven wij dat humor je overeind houdt.

9.

We blijven onszelf uitvinden

Want wat vandaag goed en vernieuwend is, is morgen mwah en zóóó 2015. Wij zijn onze tijd liever wat vooruit. Zodat we klanten kunnen meenemen naar de volgende top. We zijn nooit uitgeleerd, zoeken talenten buiten GH+O steevast op, blijven altijd kritisch en vinden verandering ook gewoon lekker. Het is als een pets koud water in je gezicht; niet heel comfortabel, maar wel verfrissend.

10.

We blijven onszelf

En, zoals meester Visser zou zeggen, “daar moet u het mee doen”. We hebben genoeg aan onze kwaliteiten. Die verpakken we niet in jasjes en dasjes en verhullen we ook niet in van die Engelse termen. Wie houdt van ‘mannetjes’ met ‘mooie praatjes’ en ‘vage plannetjes’ kan onze deur beter voorbijlopen. Roepen hoe goed we zijn? Nee, dat kun je wel zien aan wat we afleveren.
Wie bij GH+O binnenstapt, ziet het meteen: hier is iedereen wie hij is. We blijven echt en dat is bijzonder genoeg.