Heel veel studenten in spé bereiken

Vereniging van Hogescholen

Nieuwe kennis opdoen, jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen. Ook als je werkt, valt er nog heel veel te leren. En daarvoor kun je prima naar een hogeschool in de buurt. Voor het eerst brachten 21 hogescholen in Nederland hun parttime studieaanbod gezamenlijk onder de aandacht. GH+O hielp ze daar met heel veel plezier bij. Met een campagne én een website.

Heel veel studenten in spé bereiken

Vereniging van Hogescholen

Nieuwe kennis opdoen, jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen. Ook als je werkt, valt er nog heel veel te leren. En daarvoor kun je prima naar een hogeschool in de buurt. Voor het eerst brachten 21 hogescholen in Nederland hun parttime studieaanbod gezamenlijk onder de aandacht. GH+O hielp ze daar met heel veel plezier bij. Met een campagne én een website.

Website

Op heelveelindeeltijd.nl komt het deeltijdaanbod van de hogescholen samen: duizend-en-één opleidingen, cursussen en trainingen. Via een gebruiksvriendelijk zoekfilter vinden bezoekers snel een opleiding in de buurt die heel goed bij ze past. De zoekresultaten zijn direct gelinkt naar de opleidingspagina op de website van de betreffende hogeschool.

Ook staan ervaringen van deeltijdstudenten en foto’s van ‘achter de schermen’ op de website.

Minicolleges

Dat je heel veel kunt leren in heel weinig tijd, bewezen de online minicolleges wel. De colleges werden gegeven door docenten en studieleiders van hogescholen en gingen over uiteenlopende onderwerpen: cyberpesten, uitstelgedrag en energie. De video’s werden verspreid via Facebook.

NS-spreads

Heel goed worden in je vak, heel veel kennis opdoen, heel iets anders gaan doen of een heel eind hogerop komen. De eerste fase van de campagne draaide om motivaties om (weer) te gaan studeren. Je zag ze in geanimeerde advertenties op social media, maar ook op posters op NS-stations in heel Nederland.

Online advertenties

Wat kun je in deeltijd studeren? En waarom zou je daarvoor naar een hogeschool in de buurt gaan? Op die vragen kreeg de doelgroep in fase 2 van de campagne het antwoord. Via remarketing en advertenties op Facebook, Instagram en LinkedIn werden ze gewezen op het deeltijdaanbod dat aansluit bij hun vakgebied en regio. In vier weken tijd bereikten we ruim 1.5 miljoen mensen en werd heelveelindeeltijd.nl meer dan 16.000 keer bezocht.

Toolkit

De hogescholen werden voorzien van een toolkit om de campagne in en rondom hun school kracht bij te zetten. Ze konden ze hun naam en logo eenvoudig verwerken op een reeks posters en konden ze met verfsjablonen de campagneboodschap op straat kwijt.

Top