Elke verandering begint in de buurt

De Fryske Marren

1 januari 2015. De dag dat gemeenten verantwoordelijk werden voor zorg, werk en jeugd in hun gemeente. De Fryske Marren was daarop geen uitzondering. Een sociaal wijkteam werd in het leven geroepen om de veranderingen handen en voeten te geven. Met de campagne ‘Het begint in de buurt’ informeerden we inwoners over de verandering en de nieuwe werkwijze.

Elke verandering begint in de buurt

De Fryske Marren

1 januari 2015. De dag dat gemeenten verantwoordelijk werden voor zorg, werk en jeugd in hun gemeente. De Fryske Marren was daarop geen uitzondering. Een sociaal wijkteam werd in het leven geroepen om de veranderingen handen en voeten te geven. Met de campagne ‘Het begint in de buurt’ informeerden we inwoners over de verandering en de nieuwe werkwijze.

Animatie het begint in de buurt

Soms zegt een beeld meer dan duizend woorden. Eén van de middelen die we hebben ingezet tijdens de campagne is de animatie ‘Het begint in de buurt’. In enkele minuten krijgen de inwoners van de Friese Meren een visuele uitleg over de veranderingen in het sociaal domein en zien ze waar ze terecht kunnen met vragen. De animatie werd op hetbegintindebuurt.nl geplaatst en gedeeld via social media.

Website als centraal punt

GH+O ontwikkelde een speciale campagnewebsite als centraal onderdeel van de campagne. Op hetbegintindebuurt.nl. vinden inwoners van de gemeente praktische informatie over alle veranderingen, uitleg over het sociaal wijkteam en ervaringsverhalen. Ook kunnen ze er een persoonlijke vraag indienen.

Offline versterking

In de campagne ‘Het begint in de buurt’ versterkten on-en offline middelen elkaar. Tijdens de looptijd van de campagne ontwikkelden we onder meer posters, flyers, roll-up banieren, T-shirts, inspiratieboekjes en ansichtkaarten.

Facebookmarketing

Via Facebook en Facebookadvertenties bereikten we veel inwoners van De Friese Meren én realiseerden we traffic naar de campagnewebsite.

Top