Hoe we Nederlanders hun verhaal helpen vertellen in het buitenland

Holland Branding

Nederland is een klein land. Maar we doen grote dingen. Holland Branding – onderdeel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland – bouwt aan het imago van Nederland in het buitenland. Door bedrijven of zelfs complete sectoren te ondersteunen met krachtige communicatie. Maar wat is het merkverhaal van Nederland?

Hoe we Nederlanders hun verhaal helpen vertellen in het buitenland

Holland Branding

Nederland is een klein land. Maar we doen grote dingen. Holland Branding – onderdeel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland – bouwt aan het imago van Nederland in het buitenland. Door bedrijven of zelfs complete sectoren te ondersteunen met krachtige communicatie. Maar wat is het merkverhaal van Nederland?

Holland Branding zet Nederland op de kaart

Nederland mag zichzelf op verschillende terreinen met recht koploper noemen. Denk aan ons watermanagement, onze voortrekkersrol bij de bouw van windparken op zee, en onze innovatiekracht in de agrarische sector. Holland Branding helpt bedrijven, sectoren en clusters een krachtige eerste indruk te maken in het buitenland.

Daarnaast ondersteunt Holland Branding zogenaamde publiek private partnerships bij hun communicatie. Deze partnerships verenigen zich rondom een buitenlands onderwerp, zoals de melkproductie in Sri Lanka, kassenbouw in India, urban farming in Singapore en de luchtvaartsector in Vietnam. Door te zorgen voor een gezamenlijk verhaal en gezamenlijke aanpak kunnen deelnemende partijen sneller kansen pakken en zakendoen.

Van strategisch verhaal tot creatief concept

Met het team van Holland Branding hebben wij het centrale merkverhaal van Nederland uitgedacht. Van daaruit werken we nu samen om de communicatie rondom publiek private partnerships, staatsbezoeken, handelsmissies en zelfs hele (top)sectoren zo effectief mogelijk uit te dragen. Daarnaast helpen we Holland Branding, en alle consortia, aan het juiste commerciële verhaal, een aansprekend creatief concept en een passende visuele vertaling. Zodat elke partij binnen de consortia de ruimte krijgt om hun eigen rol toe te lichten en zelf in te vullen.

Top